Мени
- Почетна
- Уписујемо
- Смерови
- Ванредно школовање
- Запослени
- Ученици
- Такмичења
- Календар
- Екскурзије
- Распоред школског звона
- Ученички парламент
- Ученичке компаније
- Школске новине - архива
- Школске новине - сада
- Школске новине - блог
- Библиотека
- Летопис школе
- Јавне набавке
- Правилници школе
- Пословници школе
- Термини - допунска, додатна, секције
- Термини за пријем родитеља
- Распоред писаних провера
- Информатор о раду
COVID-19
НАСТАВА НА ДАЉИНУ
Анкета
QR code
Календар
Банери
ЗНАЊЕМ ПОБЕЂУЈЕМО!
Администрација
Ученик генерације '03/'04
Датум: 13. Jun 2022 08:41 Категорија: Обавештења
Школске 2021/22. године, на основу достављене документације кандидата, а према одлуци Комисије за одабир ученика генерације, ово звање понела је Сара Симеуновић, ученица четвртог разреда гимназије (одељењски старешина - Јелена Коризма). Други кандидат био је Михаило Поповић, један такође изванредан ученик из истог одељења. Обоје су постигли сјајне резлутате како у школи, тако и на такмичењима, посебно из биологије: Сара је освојила прво, а Михаило четврто место на Републичком такмичењу; били су полазници семинара у истраживачкој станици у Петници: Сара на чак четири, Миахило на два. Сара је учествовала и на текмичењу из математике "Мислиша 2022", на општинском такмичењу рецитатора, у пројекту E-Twining «Latest News and Videos» и на окружном такмичењу из енглеског језика. Михаило Поповић је поводом обележавања међународног дана заштите животиња одржао предавање на тему «Угрожене животињске врсте» и такође је учествовао на такмичењу "Мислиша".
У наставку прочитајте интервју са Саром, једном посве богатом, а скромном девојком, свестраном и надареном, лирском песничком душом, која се опет лако хвата у коштац са истраживачким задацима на пољу науке.
У наставку прочитајте интервју са Саром, једном посве богатом, а скромном девојком, свестраном и надареном, лирском песничком душом, која се опет лако хвата у коштац са истраживачким задацима на пољу науке.
- По завршетку основног образовања нисам у потпуности познавала своја интересовања. У једну руку сам волела природне науке, а у другу друштвене. Гимназија (општи смер) представљала је најбољу опцију за моју свестраност и показала се као најбољи избор, јер сам још током првих часова проведених у средњој школи препознала своју посебну заинтересованост и приврженост према природним наукама, али нарочито биологији. Друштвене науке су остале такође испреплетане током четворогодишњег школовања, кроз ваннаставне активности, безброј пројеката и мени изузетно битне поезије.
2. Да ли је гимназија испунила твоја очекивања?
- Препознавање својих интересовања, која су пресудна приликом одабира факултета и даљег животног пута, је био мој главни циљ на почетку школовања. Амбицију и наклоност сам испољавала кроз активности које ми је школа омогућила и око којих су ме професори одувек благовремено обавештавали и ангажовали. Како су жеља и глад за знањем били све већи, тако су настали часови додатне наставе, учешћа на многобројним такмичењима и пројектима, а резултат тога су проширене димензије спектра знања и новонастала жеља за још већим проширењем истих. Слободно могу рећи да иза мене јесу четири године незаборавног и неочекивано великог искуства, које ме сада чини спремном за нове изазове.
3. Искуства из Петнице?
Пријављивање на семинар биологије у Истраживачкој станици Петница настало је потпуно спонтано, на предлог моје професорке биологије Славице Ђукић Радојевић, мајке и сестре. Одлазак ми је омогућио много тога: Настала су незаборавна познанства и пријатељства за цео живот, упознала сам много људи који су слични мени, али исто тако је било невероватно упознати оне који се разликују од мене по карактеру и ставовима. Од њих сам пуно научила, међутим без обзира на сличности и разлике, уважавали смо подједнако једни друге. Имала сам прилику да присуствујем на четири семинара биологије. Сви дани су били испуњени активностима које смо марљиво и с пуно љубави извршавали. Теренски рад и лабораторијске вежбе су ми омогућили да боље упознам методе и материјале који се свакодневно примењују у различитим истраживањима. Поред безброј извештаја које сам писала после лабораторијских вежби и терена, писала сам и презентовала на свом првом семинару семинарски рад „Биолуинисценција микроорганизама“. Тренутно радим на свом пројекту који би се звао „Испитивање овипозиционог детерентног ефекта и репелентног дејства кумарина на женке пасуљевог жишка (Acanthoscelides obtectus)“. У току је процес израде самог пројекта тако да ће бити присутне варијације и многобројне промене истог. На овај начин сам такође савладала технику писања семинарских радова, извештаја и предлога пројеката. Интензивно се радило, непроспаване ноћи су нама биле уобичајене, нисмо имали пуно слободног времена за боље упознавање, али све је то дало изванредне резултате и фасцинантне идеје о којима бисмо сатима дискутовали.
4. Искуства са такмичења?
Такмичења представљају одличан начин да проверимо своје знање и зато сам дала и себи шансу да учиним исто. Учествовала сам на "Мислиши" и међународном такмичењу „Willkommen“, на којима сам тестирала своје знање и логичко размишљање кроз занимљиве задатке различитог типа. Ишла сам на Окружно такмичење из енглеског језика, на ком су трема и страх победили, да бих се пар дана касније опробала на такмичењу из биологије. На Окружном такмичењу сам освојила треће место. Било је питања која су окупирала и заинтригирла моје мисли након такмичења, пошто сам их први пут прочитала тада, на такмичењу. Након тога, 29. маја сам била на Републичком такмичењу из биологије. Трема је била присутна, међутим моја концентрација се упорно трудила да надмаши страх и притисак у мени. Тренутак када су објаљени резултати и када је моја другарица коју сам упознала на семинару биологије у Петници изашла из гужве и саопштила ми да смо освојиле прво место са максималних сто поена је био и више него драгоцен. Задовољство и срећа су ме обузели кад сам видела своје име и презиме, име школе и име и презиме моје професорке на првом месту на ранг листи. Додела награда, загрљаји, честитке, задовољство и неописива срећа која је испунила мене, моју породицу, пријатеље и професоре остаће заувек урезани мом сећању.
Посебно такмичење на које сам започела учешће од своје осме године јесте Смотра рецитатора. Ове године сам остварила пласман на Окружну сморту рецитатора. За мене то није било такмичење, већ прочишћење душе и ума. Невероватан је осећај стати на
сцену и осетити рој емоција који се у таласима шири на жири и публику. Током та три минута, испред мене не постоји било шта, нити било ко. Из тог необичног стања које се тешко може описати речима, пробуди ме аплауз публике и тек тада ми се враћа свест о томе где сам и шта сам учинила. Колико год била посвећена природним наукама, оно што ме кроз живот носи и држи је поезија.
5. Шта планирам да упишем и ко је утицао на мој избор?
Избор факултета и смера није био баш лак и једноставан. Знала сам да желим да изучавам природне науке, али одабрати један факултет из јединственог скупа, био је тежак задатак, како за мене, тако и за већину ученика. Боравак у Петници (предавања, лабораторијске вежбе, разговори са стручним сарадницима и руководиоцима) помогли су ми да донесем најбољу могућу одлуку. Пољопривредни факултет Универзитета у Београду представља комбинацију традиције и иновација, а смер Прехрамбена технологија и модул Микробиологија хране су идеални избор за моје даље усавршавање и стицање вештина савремених микробиолошких метода и квалитетног знања о микробиологији гљива, пребиотика и пробиотика, генетике индустријских микроорганизама и из других области овог мултидисциплинарног програма.
6. Кога ћу посебно памтити током средње школе?
Пре свега ћу памтити своје пријатеље, који су ми пружали безусловну подршку и подизали онда када су падови били тешки и када сам мислила само на одустајање и дизање руку од свега. Били су ми десна рука и кроз живот и школовање су уз мене били и када смо славили успехе и стварали лепе тренутке и успомене, али и када живот постане тежак. То су права пријатељства! На свему сам им захвална и исто тако поносна на њих, што су такође током четири године школовања остварили запажене успехе и верујем да ће наставити да се преплићу током њихових студија и формирања каријере.
Сви професори су оставили битан печат и омогућили ми квалитетно знање, свако од њих на јединствен начин. Моја разредна и професорка српског језика и књижевности, Јелена Коризма, је помно пратила све моје активности и трудила се да допринесе остварењу мојих некадашњих снова, који су сада реалност. Њени савети и смернице су ми увек били од великог значаја, јер водећи се њима, изашла сам на прави пут уз најбоље одлуке које сам могла донети. Памтићу заједничке припреме за Смотру рецитатора, као и дискусије о мојим успесима и проблемима. Професорка биологије Славица Ђукић Радојевић је препознала мој потенцијал и наклоност према биологији још током првих часова биологије. Захвална сам јој неизмерно на издвојеном времену и часовима за моја радознала питања, моје презентације и предавања која сам одржавала нижим разредима, на топлим саветима да се пријавим на семинар биологије у Петници и најважније: На квалитетном знању, без којег не бих ни остварила сто поена на Републичком такмичењу из биологије. Амбицију, интересовање за писање и снимање у оквиру различитих пројеката и познавање енглеског језика сам такође остварила уз професорку енглеског језика Јелену Божовић, која је поред похвала, пружала и речи охрабрења у тренуцима који су то захтевали.Омогућила ми је да свој вокабулар и знање проширим на интерактивне начине: Превођењем поезије, учествовањем на такмичењима и пројектима (пројекат E – Twinning „Latest News and Videos). Прављење споменутих презентација, писање извештаја, пројеката и семинарских радова, не би ишли тако лако без професорке рачунарства и информатике Драгане Стопић. Неколико пута сам имала прилику да се прикључим неком часу и млађим разредима пружим комадић стеченог знања. Задовољство ми је било након четворогодишњег образовања да одбраним свој матурски рад из рачунарства и информатике („Хардвер рачунарског система“).
7. Порука ученицима и будућим генерацијама
Драги ученици, било да сте већ у школским клупама или ћете тек закорачити у учионице СШ „Свети Ахилије“, желим вам свима пуно среће у учењу и стицању знања. Пут којим се кретао сваки ученик током школовања који је вечито под утицајем одређених околности, није једноставан, иако можда тако делује. Ни ваш неће бити лак, али вам желим да кроз успоне и падове останете амбициозни и истрајни. Ваш труд и рад, жеља, упорност и знање ће у једном тренутку бити примећени и биће пуно прилика да покажете ваше способности и вештине. Будите део организација, секција и пројеката које вам школа нуди и учествујте на различитим такмичењима. Биће и добрих и лоших резултата, али се и из грешака научи много тога. Пријатељска подршка је врло важан фактор, тако да подржавајте једни друге и кроз учење осмишљајте различите идеје и радите на њиховој реализацији. Четири године у СШ „Свети Ахилије“ су пуне могућности. На вама је да их искористите и тако постигнете феноменалне резултате и створите искуства која ћете заувек памтити.