Читајмо гласно

Датум: 28. Februar 2022 11:49 Категорија: Новости

Сарадњом Јелене Божовић, наставника енглеског језика и Ане Кратовац, школског библиотекара кроз акцију "Читајмо гласно" обележен је Национални дан књиге - 28. фебруар.
Учешће су узела одељења II5 (текстилне и машинске струке) и IV3 и III4 (одељења гимназије), а међу њима су се посебно истакли ученици: Анђела ВеселиновићДанило Пилчевић, Емилија Иконић и Сара Зимоњић.
Уводну реч о Националном дану књиге, првом српском штампару, публицисти и писцу Сретењског устава - Димитрију Давидовићу дала је наставник енглеског језика - Јелена Божовић.
Затим се ученицима обратила библиотекар - Ана Кратовац износећи идеју школских библиотекара Србије о акцији "Читајмо гласно" и преставила тему по на коју је одабрала текстове које су ученици касније читали. Наиме, пошто је приметила да се међу ученицима, али и старијим грађанима врло мало зна о историји и култури Ариља, текстови за читање наглас били су управо на ову тему.
Ученици су сазнали о пореклу имена Ариља и реке Рзав која кроз њега протиче, о првој школи и првој кући у Ариљу, те о зачетку воћарства и текстилне индустрије у нашој варошици. Читаву причу зачинило је поетско казивање Миљковићевиг "Ариљског анђела" у извођењу Саре Зимоњић. Износимо интересантан податак да је Бранко Миљковић ову песму спевао засењен лепотом фреске Плавог анђела која се налази у цркви Светог Ахилија у Ариљу.
Касније се развила прича о споменицима и мониграфијама Ариља, о речницима речи и израза из наших крајева, музеју у Сирогојну и Драгачевској галерији, те о нашем Добрилу Ненадићу, великом српском писцу по коме градска библиотека од недавна носи име.
На крају је Данило Пилчевић читао текст на енглеском, па смо Националном дану књиге дали и једну егзотичну инострану ноту. Тема су били астероиди јер Данило има жељу да се бави астрономијом. Ученици су овом приликом упознати и са научним часописом "Галаксија" чији је библиотека претплатних последње две године.
Анђела Веселиновић читала је песму "Лорелај" Хајнриха Хајнеа на немачком језику.
Овај час био је далеко конструктиван и дао велики утицај не само на развој читалачких способности ученика, већ и за промоцију библиотеке, њеног фонда и услуга; развој међупредметних компетенција, стицање знања и подстрек неговању завичајне историје и културе.